Menu Zavřeno

Reklamační řád

Tento reklamační řád se vztahuje na prodej zboží panem Bohumilem Vondryskou – IČO: 04791606, se sídlem Puklicova 896/77 České Budějovice 37004 (dále jako ,,prodávající“).

1. Záruka za jakost

1.1 Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady.

Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal: 

1.1.1 Má věc vlastnosti, které si strany ujednaly a chybí-li ujednání takové vlastnosti, pak takové, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy prodávajícího a/nebo výrobce.

1.1.2 Se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí, nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.

1.1.3 Je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.

1.1.4 Vyhovuje věc požadavkům právních předpisů.

1.2 Kupující je povinen při osobním převzetí od prodávajícího zkontrolovat přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost.

1.3 Kupující je povinen při převzetí od přepravce řádně zkontrolovat stav přebíraného zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalu podle přepravního listu.

2. Způsob uplatnění reklamace

2.1 Práva kupujícího z vadného plnění (,,dále jako reklamace“) musí být uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem.

2.2 Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, a to v kterékoliv jeho provozovně na adrese Puklicova 896/77 České Budějovice 37004

2.3 Prodávající je povinen zabezpečit přítomnost pracovníka pověřeného přijímat reklamace po celou dobu provozu.

2.4 Kupující má právo uplatnit reklamaci u osoby, která je k tomu určená v příslušném záručním listě a/nebo v příslušném daňovém dokladu , je-li určena osoba v místě prodávajícího nebo v místě kupujícímu bližší.

2.5 Kupující může využít k reklamaci telefonní číslo +420737486667, kde bude jeho reklamace ihned řešena.

2.6 Kupující je povinen při reklamaci doložit datum koupě daného zboží a to zejména předložením příslušného daňového dokladu, a/nebo záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem.

2.7 Kupující nemá právo uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny daného zboží.

3. Lhůty pro uplatnění vyřízení reklamace

3.1 Poskytne-li prodávající nad rámec zákonných povinností (zejména zákonné lhůty) záruku na jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud záruční list nebo smlouva nestanoví jinak.

3.2 Lhůta pro uplatnění reklamace začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, kterému byl v den nákupu vystaven prodejní doklad.

3.3 Záruční lhůta pro spotřebitele činí pro nové zboží 24 měsíců.

3.4 Prodávající poskytuje záruku kupujícímu, který není spoteřbitelem, (tj. pro podnikatele), v případě, že je to u daného zboží výslovně uvedeno.

3.5 U spotřebního zboží je kupující oprávněn uplatnit právo z vad pouze do data vyznačeného na obalu takového zboží, je-li tato lhůta kratší než lhůta uvedená v odstavci 3.3 tohoto reklamačního řádu.

3.6 Kupující je povinen reklamovat zboží bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že je na zboží vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.

3.7 Reklamuje-li kupující zboží oprávněně, běží lhůta pro reklamaci po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující jej nemůže používat.

3.8 Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do 30 pracovních dní. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno datum a místo reklamace, charakteristika vytýkané vady, požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možné vůbec nebo včas uskutečnit. 

3.9 Je-li reklamace uznaná za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace.

3.10 V případě vyřešení reklamace výměnou zboží neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění, ale pokračuje běh lhůty reklamovaného zboží.

3.11 Pokud se jedná o použité spotřební zboží, záruka se zkracuje na dobu 12 měsíců. Záruční doba bude prodávajícím vyznačena na vystaveném záručním listě, nebo paragonu a na dodané zboží začíná dnem převzetí zboží zákazníkem a prodlužuje se po dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.

3.12 Záruka na námi provedené nezáruční opravy mobilních a jiných zařízení je stanovena na dobu 12 měsíců a vztahuje se pouze na komponenty použité v souvislosti s charakteristikou vady a s tím spojené opravy. Nikoliv na celé zařízení.

4. Výjimky zodpovědnosti za vady

4.1 Prodávající neodpovídá za vady zboží v následujících případech:

4.1.1 Je-li vada na zboží v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny.

4.1.2 Je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou 

údržbou, neodborným zásahem kupujícího či mechanickým poškozením zboží.

4.1.3 Vada na zboží vznikla opotřebením zbůsobeným obvyklým užíváním nebo vyplývá-li to z povahy věci. 

4.1.4 Jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží již v době převzetí kupujícím.

4.1.5 Mechanické poškození zboží.

4.1.6 Vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží.

4.1.7 Provedení neodborného zásahu či výměna parametru.

4.1.8 Používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je prodejcem nebo výrobcem určeno.

4.1.9 Poškození v důsledku vyšší moci.

5. Závěrečná ustanovení 

5.1 Ve vztahu ke splnění povinnosti dle §14 zákona č. 634/1992 Sb. prodávající informuje kupujícího o možnosti využít pro případné mimosoudní řešení spotřebitelských sporů Českou obchodní inspekci (www.coi.cz) , jež je notifikovaným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů vedeným na seznamu Evropské komise.

Účinnost

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne: 3.2.2020